6 dní umeleckých podujatí, workshopov a oveľa viac!
Filter
19. 11. pondelok
20. 11. utorok
21. 11. streda
22. 11. štvrtok
23. 11. piatok
24. 11. sobota
DJs Night: Kabal & Achab
Rezervujte si piatkový večer pre Art & Tech Night!
Po audiovizuálnych chuťovkách s Memoryhouse a Oferom pokračujú Kabal & Achab v Fabricafe od 22:00. Not after, just party.
Vstupenka na Art & Tech Night platí aj na eventy Memoryhouse: Dis-ease & DJs Night.
50% zľava pre študentov
Kabal & Achab
Toto notorické DJ duo z si toho odohralo spolu dosť – roky spoločne s djkou Naďou organizujú akcie pod hlavičkou Counterpoint, kde vždy kládli dôraz na prudko pestrý a tanečný klubový zvuk. Rozumej techno, house, electro, acid, ebm, italo disko, belgian new beat a iné poklady, ktoré môžu byť staršie ako vy, a tie prekladajú aktuálnym zvukom klubových podzemí a pivničiek.
Nová Európa
Pozvývame vás na diskusiu s umelcami, aktivistami, teoretikmi i občanmi o spôsoboch využitia digitálnej kultúry.
Nové technológie prinášajú veľké zmeny v našej spoločnosti a mnia sa spôsoby akými vnímame politiku a spoločné dobro. Nastal čas, aby sme spolu hovorili o možných platformách pre našu budúcnosť. Nová Európa ponúkne nápady na využívanie nových technológií (spolu s vedou a umením) pre progresívny rozvoj našej komunity, mesta, Európy, sveta.
Príď a polož s nami základy pre novú sociálnu dohodu.
Účastníci:
- Valie Djordjevic (DE)
- Dr Matthew Feldman (GB/USA)
- Richard Kitta (SK)
- Oliver Lerone Schultz (DE)
- Maik Fielitz (DE)
- Jasmijn Visser (DE/NL)
- Dušan Barok (NL)
- Kei Kreutler (DE)
- Martina Ivičič (SK)
Vstup je bezplatný. Podujatie prebieha počas celého víkendu 24. a 25. novembra.
Konferencia – Dáta v destinačnom manažmente
V rámci cestovného ruchu sú dáta jedným zo základných pilierov porozumenia nositeľov informácií pozdĺž hodnotového reťazca zdrojov destinácie a procesoch v nej.
Riešiteľský kolektív projektu „Vývoj interaktívneho business intelligence systému na podporu komplexného rozhodovania a plánovania v trhových podmienkach cestovného ruchu“ Vás pozýva na 3. ročník konferencie DiDM 2018.
Cieľom konferencie je priniesť nové informácie o možnostiach využívania dát a s nimi spojených technológií, ako v prospech porozumenia potrieb turistov, tak aj v prospech zjednodušenia práce poskytovateľov služieb a administrátorov destinácií pri zbere, spracovaní a vyhodnocovaní dát.
Pre registráciu je potrebné zaslať e-mail s menami účastníkov na didm2k18@gmail.com
Machine learning ako nástroj pre podporu kreatívnej ekonomiky
Strojové učenie je všade okolo nás. Používa sa v oblasti marketingu, medicíny alebo bankovníctva. Premýšľali ste niekedy nad tým, ako funguje? Viete, ako je možné vyvinúť samoučiaciu sa aplikáciu umelej inteligencie? Ako môžeme využiť silu predikcie, čo sa môžeme naučiť z údajov a ako to môže ovplyvniť náš život?
Ak áno, určite príďte na tento obsažný, ale zhutnený 3-hodinový workshop. Do horúcej témy machine learning sa dostaneme vysvetlením základov a poukázaním na potenciálne začiatočnícke pasce a strávime nejaký čas tým, aby sme pochopili, o čo vlastne ide.
Dôležité: Všetci účastníci by si mali doniesť vlastné notebooky s vopred nainštalovaným balíkom Python 3 distribuovaným pod balíkom Anaconda (https://www.anaconda.com/download).
Ak by ste mali problémy s inštaláciou, bude v priebehu workshopu priestor pre inštaláciu potrebných knižníc.
Pracovný jazyk workshopu je angličtina.
Vstup je bezplatný, registrácia je potrebná prostredníctvom tohto formulára.
Krzysztof Pampuch [PL]
Krzysztof má vášeň pre využívanie dát a algoritmov v riešeniach komplených problémov. Vyštudoval automatizáciu a robotiku, je dátovým expertom vo finančnom sektore a spolupracuje aj s Medialab Katowice, ktorému pomáha zavádzať prvky AI do výskumu kultúry. Na workshope účastníkov naučí vytovriť si svoj prvý machine learning model.
Heather Dewey-Hagborgová (USA): Zvláštne vízie
V projekte Zvláštne vízie vytvorila autorka Heather Dewey-Hagborgová sošné portréty osôb pomocou analýzy genetického materiálu, zozbieraného na verejných priestranstvách. Prácou so stopami, ktoré po sebe každý nevedomky zanecháva, Dewey-Hagborgová upriamuje pozornosť na rozvíjajúcu sa technológiu forenzného DNA fenotypovania, a s tým spojeného potenciálneho vzniku kultúry biologického dozoru inštitúcií.
Predpoveď Zvláštnych vízii sa stala skutočnosťou. Iba dva roky po vzniku projektu spoločnosť Parabon NanoLabs spustila servis nazvaný DNA “momentky” („DNA snapshots“) pre polície štátov USA. Odvtedy Dewez-Hagborgová venovala mnoho úsilia iniciovaniu diskusií o limitoch fenotypovacích technológií. Ona, ani mnohí ďalší vedci, ich nepovažujú za dostatočne presné či objektívne na využívanie pri kriminálnom vyšetrovaní.
Stranger Visions: Photo Credit; Heather DeweyHagborg
Výstava trvá od 24. 11. do 24.12. 2018
Heather Dewey-Hagborgová je transdisciplinárna umelkyňa a pedagogička, ktorá sa zaujíma o umenie ako výskumnú a kritickú prax. Má titul PhD v odbore Elektronické umenie na Polytechnickom inštitúte Rensselaer. Je umeleckou odbornou asistentkou na AI Now a členkou Data & Society. Zároveň je spoluzakladateľkou a spolukurátorkou REFRESHu, všeobsažnej a politicky orientovanej kolaboratívnej platformy na rozhraní umenia, vedy a technológie. Svoje práce prezentovala pri rôznych príležitostiach a na rôznych miestach sveta, napr. World Economic Forum, Shenzhen Bienále urbanizmu a architektúry, Van Abbemuseum, Transmediale a PS1 MOMA. Jej práce sú okrem iného súčasťou verejných zbierok v Centre Pompidou, Victoria and Albert Museum a New York Historical Society.
Realizáciu výstavy z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia v rámci projektu s názvom Tabačka Kulturfabrik.
Game Days Košice 2018
V dňoch 22. – 23.11. sa vôbec po prvýkrát bude konať na Slovensku konferencia zameraná výhradne na profesionálov – herných vývojárov. Domáci, ale aj zahraniční hostia sa budú deliť o svoje skúsenosti a návštevníkom pomôžu vytvoriť obraz o procese vývoja hier, od myšlienky až po release. Medzi hosťami sa objavia 11bit studios, Warhorse a ďalší veteráni.
Program:
09:00 / Michal Ferko, Butterfly Effect [SK]: Vzdelávanie pre digitálny biznis – Butterfly Effect
V januári 2018 začal 5 mesačný osobný akcelerátor pre talenty – Butterfly Effect – založený 4 spoločnosťami: Pixel Federation, Sygic, LEAF a HubHub. Za 5 mesiacov si študenti majú prejsť celým life-cycle digitálneho produktu – hry alebo appky. V prednáške sa dozviete, ako to prebieha, čo sa dá za 5 mesiacov vytvoriť, a ako vie Butterfly Effect posunúť študentov o level vyššie.
10:00 / Patryk Grzsesczuk, 11bit [PL]: Old tricks for the young cardinals – how to fight out there and get out alive
Ak začínaš svoje prvé (alebo ďalšie) veľké dobrodružstvo na hernom trhu je dobré pripraviť sa na všetko, čo toto odvetvie prináša – od radosti z tvorivosti, cez boj s biznis plánovaním, až po vzrušenie pri uvedení hry. Poďme si spolu prejsť kľúčové body, ktoré by ste si mali zaškrtnúť, aby ste dospeli k úspešnému koncu bez zbytočných reštartov.
11:00 / Filip Fischer, Charged Monkeys [SK]: Ako uspieť na trhu mobilných F2P hier?
Uspieť s novou mobilnou hrou na saturovaných platformách s vysokými nárokmi na kvalitu produktu – a teda aj na trvanie vývoja, budget a skúsenosti – je čím ďalej ťažšie a niet času na romantiku. Čo nato treba? Existuje skratka k úspechu? Alebo je to lotéria? Vychutnajte si konkrétne príklady, faily a čísla!
—
12:00 / Obedňajšia prestávka
—
13:00 / Michal Ivan, SIXMOREVODKA [SK]: Concept art a ilustrácie pre hry
Michalov príbeh o tom, ako začal robiť a živiť sa tým, čo miluje a čo sa naučil na ceste. Prečo firmy potrebujú concept art, ako sa používajú ilustrácie v pre-produkcii a marketingu, mnoho ďalších myšlienok a veľa obrázkov.
14:00 / Tomáš Danay, Ľubomír Timko, Blue Faces [SK]: Technológia motion capture v praxi
Stručný úvod do histórie technológie snímania pohybu – motion capture. Prednáška bude sprevádzaná ukážkou najnovšej technológie Xsens Motion capture používanej vo filmoch ako Black Panther alebo Avengers: Infinity War.
15:00 / Mikuláš Podprocký, Warhorse [CZ]: Výskum a vývoj koncepcie vizuálov pre historické RPG Kingdom Come: Deliverance
Art director sa pokúsi zhrnúť výskumný proces a vývoj vizuálov pre historické RPG Kingdom Come: Deliverance. Ktorú časť vizuálneho obsahu možno nazvať historicky presnou rekonštrukciou, ako bola vytvorená a v ktorom momente je to už fikcia. Popíše, ako fakty ovplyvnili vizuálny dizajn herných prvkov a kde umelci mohli dať priestor vlastnej predstavivosti. Odhalí každodenný boj s technickými obmedzeniami, ktoré zvyčajne stoja pred tvorcami takýchto projektov. A tiež, ako tím Warhorse premenil tieto obmedzenia a prekážky na svoju ochrannú známku.
16:00 / Jakub Trančík, Cellense [SK]: Prečo dobré hry neuspejú
Jakub sa podelí s poznatkami získanými pri uvádzaní vyše 50 videohier s viac než miliardou stiahnutí a 20 miliónov predaných kópií.
—
17:00 / Panel: Ako uviesť hru (úspešne) bez vydavateľa?
Panelová diskusia:
– Martin Pavelek, Bluebrain Games [SK]
– Ivan Kozmon, Double Quote Games [SK]
– Štefan Pavelka, Cypronia [SK]
Moderátor: Peter Nagy, Games Farm/Grindstone [SK]
—
17:45 Záver
—
Jazyk: slovenčina
Vstupné: Student 0,00 Eur / Standard 4,99 Eur / Professional 9,99 Eur
Michal Ferko [SK]
Michal je Games Lab Master v Butterfly Effect. Okrem toho od roka 2013 učí tvorbu hier a programovanie v Unity. 2 roky robil s tímom na hre Spacetris. Teraz pôsobí aj ako Unity mentor v PowerPlay Studio.
Patryk Grzsescuk [PL]
Patryk je marketingovým riaditeľom vývojového štúdia 11bit. Zameriava sa na herný marketing a digitálnu komunikáciu. Je zanieteným hráčom už 25 rokov a pracuje v oblasti budovania brandu a marketingu. Verí, že hry sú novým komunikačným jazykom a preto by mali byť využité na vypovedanie zaujímavých príbehov. V tíme štúdia 11bit bol zodpovedný za kreatívnu stratégiu pre kampaň pre This War of Mine, Beat Cop a Frostpunk. Mimo pracovnej doby rád čmára a kreslí príbehy.
Filip Fischer [SK]
Počas 15tich rokov v biznise spoluzakladal Pixelfederation, SGDA, Game Dev Hub a herné štúdio Charged Monkey, ktoré vedie ako CEO štvrtý rok na ceste za úspechom. Po rokoch mu najviac vŕta hlavou otázka: Ako vzniká úspešná hra?
Michal Ivan [SK]
Ilustrátor a dizajnér. Michal pracuje v hernom priemysle od roku 2003. Spolupracoval na mnohých medzinárodných projektoch ako concept artist, ilustrátor a art director. Medzi jeho klientov patria spoločnosti ako Riot Games, Blizzard Entertainment, Ubisoft a mnoho ďalších. V súčasnosti pracuje pre concept art štúdio SIXMOREVODKA so sídlom v Berlíne.
Tomáš Danay [SK]
Animátor, režisér a expert pre technológiu snímania pohybu. Je absolventom VŠMU v odbore animácia, držiteľom ocenenia Najlepší animovaný film Áčko 2014, kreatívneho bonusu Igric 2014 a druhého miesta v kategórii animovaných filmov na MFF v Tel Avive. V súčasnosti vyučuje počítačovú animáciu na UAT v Bratislave. Pracoval v NBA 2k16 ako supervízor pre facial motion capture, v súčasnosti je animation lead v Bluefaces.
Ľubomír Timko [SK]
CEO hernej spoločnosti Rembrosoft a 3D lead v Blue Faces. Od roku 2007 pracuje ako 2D a 3D grafik. Odvtedy pracoval na projektoch pre klientov ako Microsoft, UPC alebo YIT. Okrem toho navrhuje a vyrába mobilné hry. V roku 2017 ukončil štúdium vizuálnych efektov na Vysokej škole múzických umení v Bratislave.
Mikuláš Podprocký [SK]
Absolvoval sochárstvo na KVUaI, TU v Košiciach. Od roku 2002 tvorí umelecké vizuály pre videohry. Podieľal sa na projektoch ako Mafia 2, Top spin 4, Mafia 3 a nedávno Kráľovstvo: Deliverance
Jakub Trančík [SK]
Jakub je senior analytik a vedie tím Game Growth v slovenskej firme Cellense. V Cellense bol pri spolupráci so štúdiami ako Fingersoft, Boombit, Frogmind (v partnerstve so Supercell), Housemarque, Keen Software House, či Madfinger Games.
Martin Pavelek [SK]
Martin je investor a nadšenec so zázemím v oblasti finančného riadenia a vývoja mobilných aplikácií. Po úspešnej kampani na Kickstarteri sa mu spolu so svojím tímom podarilo vydať jednu z najlepších 3D puzzle adventúr v app stores.
Ivan Kozmon [SK]
Ivan je dizajnér, animátor, spisovateľ a producent z bratislavského indie štúdia Doublequote Studio, ktoré v súčasnosti pracuje na ručne kreslenom spaghetti westerne Blood Will be Spilled.
Štefan Pavelka
Štefan je CEO spoločnosti Cypronia - indie vývojárskeho štúdia z Michaloviec. Počas rokov pôsobeia v hernom priemysle bol ako producent a lead designer zodpovedný za viac ako 40 hier pre PC a herné konzoly.
Peter Nagy [SK]
Peter je CEO a Creative Director v spoločnostiach Games Farm a Grindstone. Vytvoril a vydal vyše 20 videohier u vydavateľov pre PC a konzoly na celom svete. Je aktívnym členom Slovak Game Developers Association. Organizuje mesačné meetupy developerov v Košiciach, čím vytvára podmienky pre výmenu skúseností medzi hernými vývojármi.
Vizualizácia dát
Vizualizácia dát, alebo aj vizualizácia zložitejších problémov, či príbehov, je momentálne jedna z horúcich tém. Žijeme v spoločnosti, kde sme každú sekundu zaplavovaní množstvom informácií a podnetov. Každý marketér, novinár, vedec ale aj pracovník v kultúre sa pýta sám seba ako zaujať a efektívne informovať. Ľudia majú menej času a sú viac rezistentní na dôležité témy, ktoré sa ich týkajú. Práve vizualizácia dát, súvislostí a problémov môže dopomôcť k pochopeniu a vysvetleniu aj náročnejších tém. Vizualizácia môže taktiež fungovať ako vedecký nástroj, ktorý pomôže odhaliť súvislosti medzi jednotlivými údajmi.
Workshop sa skladá z dvoch častí. V prvej si prejdeme úvod do sveta vizualizácie a interpretácie dát a v druhej si vyskúšame konkrétny webový nástroj na zobrazenie dát.
Na workshope sa nebude programovať ani nie je potrebná grafická zručnosť, vyžaduje sa hlavne pozitívny vzťah k technológiám.
Workshop potrvá od 10:00 do 16:00, obed bude pre účastníkov zabezpečený na mieste.
Dôležité: potrebné je doniesť si vlastný počítač.
Workshop bude v slovenskom jazyku.
Mladý pes [SK]
Nezisková organizácia Mladý pes, to je Ľubica Drangová a Matej Fandl. Milujúc umenie, technológie a nové možnosti, ktoré stret týchto svetov prináša, zaujal Ľubicu v roku 2010 natoľko, že sa mu odvtedy naplno venuje. Matej sa zaujíma o umelú inteligenciu, prirodzené rozhrania, multi-agent modelovanie a počítačové videnie. Počas #atdays povedú workshop zameraný na vizualizáciu dát.
Gamedev Meetup
Stretnutie herných vývojárov v rámci Game Days Košice 2018.
Program:
18:30/ Marek Ježo, Blue Faces [SK]: Vizuálne efekty vo filme – Asura
50 snímok, 3 mesiace a 30 grafických umelcov z Európy sa v Blue Faces Studio podieľalo na najdrahšom čínskom filme. Budeme sa zaoberať tým, ako je VFX vytvorený pre celovečerné filmy od konceptu cez simuláciu, rendering až po manažment tisícov úloh.
19:45 / Jan Kadanec, Grand Beats [SK]: Dôležitosť zvuku vo videohrách
Interaktivita vo videohrách sa netýka len in-game mechaniky, ale aj zvuku. Cieľom talku je predstaviť hlavné faktory ovplyvňujúce tvorbu zvuku vo videohrách.
Marek Ježo [SK]
Marek je managing partner v BLUE FACES vfx štúdiu. Má magisterský titul v oblasti automatizácie a doktorát z vizuálnych efektov. Manažuje VFX tímy až 40 umelcov pre desiatky filmov Hollywoodu (niektoré nominované na Oscara) a viac než 100 reklám. Vyučuje vizuálne efekty na VŠMU, kde vychováva mladú generáciu talentovaných špecialistov.
Jan Kadanec [SK]
Jan je Creative Audio Director v spoločnosti Grand Beats Production. Jeho špecializácia v elektrotechnike aj zvukovom dizajne mu umožňuje ponímať umeleckú aj technologickú stránku tvorby zvuku. Jeho prednáška sa zameria na dôležitosť zvuku vo videohrách.
DAAVS// Forma vs. Erotikon
Sláky, sample, bicie, efekty, hlas, tenor saxofón, klavír i syntetizátor. České zoskupenie tvoriace live hudobný doprovod ku kultovým filmom z 20. rokov minulého storočia hrá hudbu, ktorou diváka rozhodne prekvapí a spolu so silným vizuálnym zastúpením tak ponúka jedinečný audiovzuálny zážitok.
Erotikon (réžia: Gustav Machatý, Česloslovensko 1929), nadčasový nemý čiernobiely snímok, citlivo a poeticky vystavaný na erotickom základe, patrí medzi klasické diela českej, ale aj svetovej kinematografie. V dobe svojho vzniku nebol pre svoju kontroverznosť česko-slovenskými kritikmi vrúcne prijatý. Veľký úspech však snímka dosiahla v zahraničí, predovšetkým v Taliansku. Dôvodom určite nebolo len medzinárodné obsadenie v čele s Olafom Fjordnom a Itou Rinou, či atraktívny názov, ale aj skvelá kameramanská práca talentovaného Václava Vícha, ktorý bol schopný naplniť Machatého náročnú predstavu vizuálnej podoby diela.
Mariano Sardón [AR] – Morfológia pohľadov
Posledná šanca navštíviť výstavu Mariana Sardóna Tabačka Gallery.
Sardón skúma prepojenie vzťahov medzi technológiou, vedou a umením. Jeho umelecké práce kombinujú kreatívne poslanie a vedecké vedomosti. Skúmaním vzťahu medzi ľudským telom a technológiami sa Sardonove práce stávajú prototypmi tohto kybernetického rozhrania a objasňujú hranice medzi fyzickým a digitálnym svetom. Sardon tvorí umelecké diela, vďaka ktorým môžme znova objavovať vesmír technológie, ktorý nás obklopuje, a nachádzať v ňom viac, než len to, čo by sme si všimli na prvý pohľad. Kombináciou umenia a neurovedy a skúmaním vzťahu medzi mysľou a očami nás povzbudzuje premýšľať aj o neviditeľných aspektoch ľudského života.
V Tabačke predstaví výber svojich prác – časť z nich bola tento rok vystavená na prestížnom festivale Ars Electronica. Tieto práce chcú diváka upovedomiť o tých častiach obrazu (alebo sveta), ktoré vidí a preto vníma a aj o tých, ktoré zanedbáva.
Výstava prebieha ako súčasť Moonride 09 od 12. 10. – 21. 11. 2018.
Vstup na výstavu je voľný.
DAAVS// Dávid Koronczi – Sebecké Ja(á)
Vzhľadom na diskurzívny charakter súčasnej umeleckej a filozofickej praxe vyvstáva nutnosť neustálej aktualizácie myslenia, naprieč optikami a témami. Prostredníctvom procesu čítania/učenia/rozprávania/počúvania/skrolovania/… sa stáva sokratovský konflikt, tá stará známa skepsa, ešte silnejšou súčasťou pýtajúcej sa osobnosti.
Ambíciou diela Sebecké Ja(á) je tento fenomén bližšie pochopiť. Rovnako dôležitým aspektom tohto myšlienkového dobrodružstva je chuť poznať ľudské uvažovanie v príbehoch, pochopenie sily tejto umeleckej formy a jej efektívne využitie v procese tvorby. Tematizovanie tohoto „stratenia sa“ vo svete informácií sa opiera o nasledovné piliere: biológia / prevažne neodarwinistické teórie (Richard Dawkins, Anton Markoš,…), filozofia kritického myslenia a pravdy (Richard Rorty, Jacques Ranciére, Hito Steyerl,…) a postmoderná príbuznosť príbehu a pravdy.
Z formálneho hľadiska umelca okrem vizuálneho spracovania témy, zaujíma rap, zhudobnená poézia. Jazyk sa stáva vizuálnym, repetitívnym, meditatívnym, avšak rušivým. Napriek autobiografickosti, ktorá je základom diela Sebecké Ja(á), cíti všeobecný strach zo skepsy, ktorú priniesla post-postmoderná presýtenosť informáciami, optikami, prístupmi. Rozpoltenosť intelektu teda vníma ako (celo)spoločenský fenomén.
Dielo pozostáva zo zhudobnenej autorskej naratívnej poémy, ktorej časť zarepoval reper Karlo (Gumbgu) a niektoré časti Koronczi “zarepoval” sám pod svojou réžiou. Daný „track“ sa stáva základom multimediálnej a site-specific inštalácie na základe možností výstavného priestoru. Návštevníkovi je ponúknuté stratiť sa niekde medzi hudbou, textom, enviromentom a videom, stáva sa súčasťou real-time „videoklipu“.
Inštalácia Dávida Koroncziho bude prístupná od 19. 11. do 24. 11. 2018 vo foyeri Východoslovenskej galérie.
Idea, Koncept, Texty, Video-storyboard: Dávid Koronczi
Rap: Karlo (karlojetomeno.com) a Dávid Koronczi
Hudba: Isama Zing (Jonatán Pastirčák)
Video – strih, postprodukcia: Juraj Mydla
Dávid Koronczi [SK]
Spoluzakladateľ vizuálneho inkubátora Pinchof_ či novoľavicového kritického mesačníka Kapitál. Vo svojej tvorbe hľadá prekrytie poetiky a politiky a nové svety pre človeka i neživú prírodu. Dávid bude vystavovať Sebecké Ja(á) vo foyer Východoslovenskej gelérie.
DAAVS// Richard Janeček – Do You Remember The Sunshine?
Trvanie výstavy: 19. 11. – 14. 12. 2018, od 17:00 – 19:00.
Vernisáž: 19. 11. 2018 o 19:00
Richard je multimediálny umelec tvoriaci videá pomocou programu určeného k tvorbe počítačových hier. Jeho absurdné snímky pracujú s jazykom, časom, identitou, ale i pátosom a humorom. Richard otvorí výstavu Do you remember the sunshine? vo VUNU Gallery.
V Richardovom “rukopise” si popredné miesto našla technika fotogrametrie, ktorou spochybňuje ľudskú ukotvenosťv realite. V súčasnosti pracuje na absurdných, poetických, humorných a nenaratívnych videách, v ktorých sa odráža bezvýchodnosťa zacyklenosťdoby.
Richard Janeček [SK]
Richard je multimediálny umelec tvoriaci videá pomocou programu určeného k tvorbe počítačových hier. Jeho absurdné snímky pracujú s jazykom, časom, identitou, ale i pátosom a humorom. Richard otvorí výstavu Do you remember the sunshine? vo VUNU Gallery.
DAAVS// The Ills & sedemminut AV show
V priestoroch ortodoxnej Synagógy z konca 19. storočia zahrajú The Ills špeciálny koncert. Nad ich aparátom a apartným post-rockom, ale i hlukovými pasážami, sa budú rozprestierať empory a viac než storočné nástenné maľby. Melancholické melódie, ale i temné údery presvieti site-specific svetelný dizajn od sevenminutes. Skupinu doplní svojim performance domáci hosť Dead Janitor. Pôjde tak o jedinečnú AV show.
The Ills [SK]
Známy Clash magazín o nich hovorí ako o delikátnych a jemných, temných a chaotických. „Sú kapelou, ktorá má svoje miesto hneď veľa Explosions In The Sky alebo Mogwai“. Časopis .týždeň ich nazýva diamantom slovenskej hudby. V priestoroch starej synagógy zahrajú vskutku špeciálny koncert.
sedemminut [SK]
Róbert Farkaš je svetelný dizajnér. Venuje sa aj VJingu, mappingu a fotografii. Svetlu rozumie a jeho účel, fyzikalitu, krásu a výpovednú hodnotu využíva vo vlastnej tvorbe, čím spája art & tech. Sedemminut zasvieti melancholickým melódiám od The Ills v starej synagóge.
Dead Janitor [SK]
Projekt Dead Janitor vznikol ako boj s nespavosťou. Rozpadnutý post-industriál, klinické beaty, hypno polyrytmy. Takto by sa dala charakterizovať hudba Braňa Findrika, v ktorej sa preplietajú melodické štruktúry s oscilujúcimi sub-basmi a záhadnými artefaktmi. Dead Janitor v Synagóge otvorí AV šou The Ills & sedemminut.
Art & Tech Talk: Ako umelá inteligencia zmenila dejiny filmu
Nahliadnite do sveta umelej inteligencie cez okuliare fundovaného odborníka, filmového kritika Petra Konečného, ktorý pre Art & Tech Days pripravil špeciálnu edíciu svojich slávnych prednášok. Ako umelá inteligencia zmenila dejiny filmu sa dozviete v posledný festivalový večer v Kine Úsmev.
Zobrazovanie umelej inteligencie nie je v kinematografii prítomné len niekoľko desiatok rokov. Prvé filmy o robotických systémoch sa objavili už pred 100 rokmi a v súvislosti s rozvojom žánrovej filmovej tvorby sa umelým bytostiam začala venovať čoraz väčšia skupina filmových tvorcov.
Vznikla tak pozoruhodná škála autorských prístupov a futuristických tém. Umelá inteligencia ako pomocník, precitajúca entita, či agresor odhodlaný zabiť svojho stvoriteľa a to aj napriek asimovým zákonom robotiky. A nielen bohatosť tém, ale aj náročnosť nakrúcania a využívanie počítačových trikov – to všetko je spojené s umelou inteligenciou v kinematografii.
Nechajte sa uniesť do sveta robotov, ktoré zmenili a obohatili rôznorodosť filmového umenia a vizuálneho rozprávania príbehov.
Peter Konečný [SK]
Filmový teoretik, kritik, dramaturg, šéfredaktor a zakladateľ najčítanejšieho slovenského filmového portálu Kinema.sk. Publikuje v médiách SME, .týždeň, Blokbaster, spolupracuje s Rádiom_FM a Rádiom Slovensko, kinom Mladosť. Na jeho prednáške sa dozviete, ako umelá inteligencia ovplyvnila dejiny filmu.
Workshop s Canal 180: Mediálna komunikácia vs. hudobné festivaly – prípadové štúdie
Hudobné festivaly sú dobrou príležitosťou na preskúmanie alternatívnych komunikačných prístupov. Workshop sa zameria na prípadové štúdie, ako napr. NOS Primavera Sound (Porto, Portugalsko), aby preskúmal príklady inovatívnych mediálnych stratégií.
NOS Primavera Sound je hudobný festival s alternatívnym komunikačným prístupom. So stratégiou založenou na tvorbe redakčného obsahu sa festival usiluje priblížiť tým, ktorí majú skutočný záujem o hudobnú scénu.
V kontraste s tradičnou komunikačnou stratégiou veľkých festivalov, ktorá býva štruktúrovaná v rámci celoročnej komunikácie postavenej na postupnom avizovaní potvrdených umelcov, NOS Primavera Sound pracuje s puristským prístupom, v rámci ktorého promuje premyslený obsah v krátkom časovom období.
To, čo najskôr vyzeralo ako obmedzenie, sa stalo výzvou a umožnilo vyťažiť z tohto momentu (viac ako 6 mesiacov pred festivalom) masívnu mobilizáciu publika, vplyv a uznanie.
Workshop predstaví stratégie a príklady cross-media marketingu, tvorby obsahu a strategickej distribúcie na projektoch vyvinutých v spolupráci s hudobnými festivalmi.
Pracovný jazyk workshopu je angličtina.
Luis Fernandes [PT]
Luis je výkonným producentom Canal 180, mediálnej platformy a komunity tvorcov pracujúcich s digitálnym umením a v kreatívnom priemysle. Spoluzaložil Oporto Laboratory of Architecture and Design, bol kurátorom festivalu Get Set. V Košiciach Luis povedie workshop o cross-media marketingu.
Machine learning pre umelcov s Gene Koganom
Nechajte sa vtiahnuť do budúcnosti. Workshop pre umelcov, dizajnérov a kreatívcov vám predstaví machine learning z iného pohľadu. Účastníci sa naučia používať neurónové siete na vytváranie real-time interakcií, ktoré sa používajú pri práci s videom, inštaláciami, živou hudbou a interaktívnym dizajnom. Či už je to mapovanie vašich rečových vzorov do efektov obrazových glitchov, alebo premeny pohybov tela na akordové zmeny v elektronickej hudbe, každý nájde efekt, ktorý ho/ju zaujme.
Pracovný jazyk workshopu je angličtina.
Workshop potrvá od 10:00 do 16:00, obed bude pre účastníkov zabezpečený na mieste.
Dôležité: Každý účastník si musí priniesť vlastný laptop. Budeme používať javascriptové materiály v prehliadači, to znamená, že nie je potrebné inštalovať si vopred žiaden špeciálny softvér.
Gene Kogan [USA]
Gene je umelec a programátor, ktorý sa zaujíma o generatívne systémy, informatiku a softvéry pre kreativitu a umeleckú tvorbu. Gene inicioval ml4a, publikáciu, ktorá popularizuje machine learning. Na #atconf povie o použití AI v kreatíve a na #atdays prinesie aj svetovo preslávený workshop Machine Learning for Artists.
Memoryhouse: Dis-ease
Pohybovo-svetelno-zvuková performance v reálnom čase. Strach ako všadeprítomný faktor dnešnej spoločnosti. Predvídanie teroru ovplyvňuje naše správanie, myslenie a pestuje infekčnú negatívnu bariéru našej schopnosti zdravo uvažovať. Každá emocionálna skúsenosť premieňa našu náladovosť, temperament a osobnosť, čo má za následok aj psychické vyčerpanie. Nárastom strachu sa strach zušľachťuje ako by bol živým organizmom. Telo sa stáva niečím iným.
Spolupráca Ofera Smilanského, Jamie Lee a Stanislava Dobáka a experimentovanie s biofyzikálnou nositeľnou technológiou The Xth Sense™. Predstavenie je prepojené trojuholníkovou štruktúrou tela, zvuku a svetla.
Predstavenie vytvorili: Jamie Lee, Ofer Smilansky a Stanislav Dobák
Svetelný dizajn, soundscape a technológie: Ofer Smilansky
Technológiu Xth Sense vytvoril Marco Donnarumma
Podujatie je súčasťou Art & Tech Night
Vstupenka je platná aj na eventy Ofer Smilansky: Beastly Tears & DJs Night
Memoryhouse│Jamie Lee [AU] & Stanislav Dobák [SK]
Memoryhouse je interdisciplinárny kolektív pracujúci s novými médiami. Jamie a Stanislav sú tanečníci, ktorí využívajú pohyb vo fúzii s novými médiami. Rozprávajú telom a skúmajú využitie energie, emócií a telesnosti. Ich performancia Dis-ease bude súčasťou Art & Tech Night.
Ofer Smilansky [IL]
Ofer Smilansky je audiovizuálny umelec, ktorý komponuje elektronickú hudbu a prostredníctvom živých performance ju obohacuje o spontánnu tvorbu. Pracuje najmä na interakcii zvuku a svetla, čím výrazne mení samotný priestor aj divácky zážitok. Na #atdays mu bude patriť piatková noc v Tabačke.
Training 2038, KiBu & Healium Decoration
Zber ľudských dát pre umelú inteligenciu od Kitchen Budapest & Healium Decoration. Interaktívna VR/AI inštalácia, ktorá otvára spoločenský dialóg o úlohe AI v každodennom živote, v situáciách, keď AI prevezme kontrolu. Užívateľ sa ocitá v dialógu s AI entitou, ktorá sa prostredníctvom série otázok snaží spoznať, ako sa ľudia správajú, na základe čoho a ako sa rozhodujú.
22. novembra bude inštalácia prístupná len pre účastníkov Art & Tech Conference.
23. novembra bude inštalácia prístupná verejnosti od 10:00 do 18:00.
Ofer Smilansky: Beastly Tears
Audiovizuálna live performancia s dynamickou a expresívnou atmosférou, v ktorej hudba ovplyvňuje vizuál a dôraz sa kladie na ich synchronizáciu. Využitím jednoduchého stage design-u, Ofer vytvára intenzívny zážitok, syntézu svetla a zvuku charakterizovaného pulzujúcimi beatmi. Kontrastujúca estetika rytmického a komplexného zvuku sprevádzaného ostrými monochromatickými minimalistickými tvarmi vytvára napätie, ktoré je doplnené silnou a charizmatickou prítomnosťou interpreta na pódiu.
Podujatie je súčasťou Art & Tech Night.
Vstupenka na Art & Tech Night platí aj na eventy Memoryhouse: Dis-ease & DJs Night.
Ofer Smilansky [IL]
Ofer Smilansky je audiovizuálny umelec, ktorý komponuje elektronickú hudbu a prostredníctvom živých performance ju obohacuje o spontánnu tvorbu. Pracuje najmä na interakcii zvuku a svetla, čím výrazne mení samotný priestor aj divácky zážitok. Na #atdays mu bude patriť piatková noc v Tabačke.
Pohybový workshop Stanislava Dobáka
Trojhodinový workshop rozdelený do troch blokov sa zameriava na tanečné princípy a techniky, ktoré Stanislav Dobák rozvíjal počas niekoľkých rokov svojej aktívnej tanečnej kariéry. Po ukončení štúdia fotografie na britskej University of Hertfordshire skúmal možnosti prepojenia filmu a tanca. Snaží sa o implementovanie filmového žargónu do pohybového slovníka účastníkov workshopu a tak prináša nový zážitok pre telo a myseľ.
Stanislav Dobák [SK]
Tanečník, choreograf, absolvent P.A.R.T.S. (BE), fotograf, kameraman, spoluzakladateľ a umelecký riaditeľ Memoryhouse Productions. Inšpirovaný pohybovými princípmi tanečníka Salva Sanchis z Rosas (BE), počas #atdays povedie pohybový workshop zamerný na technické a improvizačné zručnosti.
Art & Tech Kids: Stop Motion Workshop
Chceš si vyrobiť film? Poď do toho s nami! Ukážeme ti, že na špeciálne filmové efekty nepotrebuješ vybavenie profesionála. Stačí fotoaparát a kus predstavivosti!
Zoznámime ťa s technikou stop motion a umožníme ti vyrobiť si krátke video podľa vlastnej fantázie, samozrejme pod vedením profesionálneho animátora.
Pre deti od 6 rokov.
Workshop potrvá od 11:00 do 14:00, občerstvenie pre deti bude počas workshopu zabezpečené.
Matej Mazák [SK]
Matej je animátor, ilustrátor a ako o sebe tvrdí, profesionálny prokrastinátor. Živí sa ako potulný animátor pracujúci na slovenských večerníčkoch. Momentálne pomáha s animovaním rozprávky Websterovci. Na #atdays povedie detský workshop stop motion animácie Art & Tech Kids.
Art & Tech Conference
Program konferencie na stiahnutie: ATConf_program (pdf)
Art & Tech Conference je interdisciplinárna konferencia určená pre všetkých, ktorých zaujíma, ako umelá inteligencia ovplyvňuje naše myslenie, každodenný život a aké dôsledky bude mať na spoločnosť, kreativitu a biznis.
#atconf každoročne predstavuje top projekty a myšlienky z oblasti mediálneho umenia, technológií a digitálnej kultúry. Odhaľuje, ako digitalizácia, AI, UX a rozsiahle využívanie technológií ovplyvňuje umeleckú tvorbu a naopak, ako môžu umelci inšpirovať technologický rozvoj a inovácie.
Revolúcia dneška
Tento rok si posvietime na jednu z najrevolučnejších technológií, akú malo ľudstvo kedy k dispozícii – umelú inteligenciu (AI).
Inteligentné systémy dokážu rozpoznať tváre a miesta, porozumieť reči, písať novinové články a dokonca robiť hudbu, písať básne či tvoriť obrazy.
No môžu byť počítače skutočne tvorivé, alebo schopnosť tvoriť naďalej zostane ľudskou výsadou? Nahradí AI umelcov, alebo bude nástrojom, ktorý ľudskú kreativitu posunie na novú úroveň? Akým spôsobom ovplyvní kultúru, vzdelávanie, či biznis? Ako a prečo umelci pracujú na vývoji AI?
A akým smerom sa vôbec uberá digitálna revolúcia?
Príďte na #atdays a podeľte sa o svoje poznatky so zaujímavými osobnosťami na scéne aj v hľadisku.
Prečo prísť?
- Porozumejte revolúcii umelej inteligencie, ktorá sa aktuálne deje
- Zistite, čo je nové v oblasti AI
- Spoznajte umelcov, filozofov, dizajnérov, kreatívnych kóderov
- Objavte nové technológie ako nástroje pre tvorbu
- Diskutujte o etických dilemách
- Navštívte Košice, Európske hlavné mesto kultúry 2013 a Kreatívne mesto mediálneho umenia UNESCO
Koho si môžete vypočuť
Sci-fi evanjelistu, kreatívnych kóderov, novomediálnych umelcov, vedca a ľudí z biznisu. Konferencia Art & Tech bude hrdo hostiť osobnosti z rôznych oblastí, aby poskytla ucelený pohľad na tému umelej inteligencie.
Zostavu spíkrov doplníme čoskoro.
Martin Jan Stránský [CZ]
Prednáša a je primárom neurológie na Yale University. Po '89 založil Polikliniku na Národní v Prahe, bol poradcom významných politikov, angažoval sa v občianskej spoločnosti. Špecializuje sa na neurofyziologickú funkciu mozgu, skúma vplyvy technológií na ľudský mozog - o tom bude aj jeho prednáška na #atconf.
Gene Kogan [USA]
Gene je umelec a programátor, ktorý sa zaujíma o generatívne systémy, informatiku a softvéry pre kreativitu a umeleckú tvorbu. Gene inicioval ml4a, publikáciu, ktorá popularizuje machine learning. Na #atconf povie o použití AI v kreatíve a na #atdays prinesie aj svetovo preslávený workshop Machine Learning for Artists.
Merav Oren [IL]
Jedna zo 100 najvplyvnejších ľudí v izraelskom hi-tech, podnikateľka Merav Oren založila v Tel Avive centrum pre podnikateľky a startupy vedené ženami WMN. Taktiež založila Open Restaurants, globálny festival spájajúci kulninárstvo s technológiami a inováciami. Počas #atdays povie o tom, ako AI a machine learning ovplyvňujú star-upy, biznisy a ich riešenia.
Peter Matúš [SK]
Peter Matúš je členom predstavenstva Tatra banky, kde je zodpovedný za oblasť riadenia retailového bankovníctva. Na #atconf priblíži, ako umelá inteligencia mení finančný sektor a ako Tatra banka vidí príležitosti jej využitia v klientskej a internej sfére bankovníctva.
Uri Aviv [IL]
Umelecký riaditeľ, konzultant a sci-fi evanjelista. Zakladateľ festivalu Utopia, filmový koordinátor pre izraelské Ministerstvo kultúry. Uri na #atconf povie o úlohe AI v médiách, kultúre a spoločnosti: je AI deštruktívnym prvkom, alebo len fenomén, ktorý odvádza pozornosť od podstatného?
Filip Ruisl [SK/HU]
Filip sa venuje digitálnemu designu a multimediálnym presahom, ale aj hudbe a sound dizajnu. Momentálne pôsobí ako interaction designer v labe Kitchen Budapest. Študoval na VŠVU v ateliéri MediaLab u Jána Šicka. Filip bude na #atconf hovoriť o VR/AI inštalácii Training 2038 a umelej inteligencii zodpovednej za rozhodovanie.
Karol Piekarski [PL]
Programový riaditeľ Medialab Katowice. Vedie interdisciplinárne projekty zamerané na spracovanie a vizualizáciu dát. Doktorát získal prácou o znižovaní informačného preťaženia na internete. Na #atconf povie o tom, ako sa dnes už ani humanisti neboja zašpiniť ruky kódom.
Adi Zamir [IL]
Adi je podnikateľka, CEO a zakladateľka start-upu Pink Of View - prvého personalizovaného prediktívneho indikátora v oblasti rizika rakoviny prsníka, ktorý je riadený AI & machine learning. Adi je tiež spoluzakladateľkou WMN, centra pre ženy-podnikateľky. V Košiciach sa Adi podelí o svoje know-how na príklade svojho úspešného startupu.
Mária Virčíková [SK]
Máriu fascinuje machine learning, dizajn, robotika, psychológia, herné technológie, neuroveda a podnikanie. Je spoluzakladateľkou spoločnosti MATSUKO, ktorá vyvíja 3D Telepresence – technológiu zmiešanej reality, umožňujúcu face-to-face interakciu prenosom živých obrazov ľudí ako 3D hologramov.
Barbora Ruščin [SK]
Barbora pracuje na pozícii Senior Employer Brand Consultant pre Deutsche Telekom, kde využíva svoje nadobudnuté skúsenosti z oblasti marketingu, komunikácie, IT a HR. Jej vášňou je dizajn a kultúra a ich dopad na kľúčové hodnoty v "360 brand experience" (napríklad zanietenosť zamestnanca či spokojnosť zákazníka).